همیار بلاگ اسکای

همیار بلاگ اسکای

طراحی و ترجمه قالب های بلاگ اسکای
همیار بلاگ اسکای

همیار بلاگ اسکای

طراحی و ترجمه قالب های بلاگ اسکای

تفاوت وبسایت و وبلاگ

اگر کسی از شما بپرسد یک سایت با یک وبلاگ چه تفاوتی دارد، چه جوابی برایش دارید؟
در ادامه برخی تفاوت های وبلاگ و وبسایت شرح داده شده است.

۱.وبلاگ‌ها فعال تر از وبسایت‌ها هستند و تفاوت اصلی آنها در میزان روزآمدشدن است. برای ایجاد تغییرات در وبلاگ‌ها و به روز کردن آنها نیاز نیست که کدهای HTML را تغییر دهیم،در حالی که برای روزآمد کردن وبسایت‌ها تغییر این کدها و داشتن اطلاعاتی هر چند مقدماتی در این زمینه یکی از ضروریات است. بنابراین وبلاگ‌ها با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به وبسایت‌ها به روز می‌شوند .

۲.واحدی که برای وبلاگ‌ها به کار می بریم، پست است. ولی واحد سایت، صفحه. یک سایت ، وب مجموعه‌ای است از صفحات یا فایل های پیوند خورده به یکدیگر که از طریق وب جهانگستر در دسترس قرار می‌گیرد. وبلاگ مجموعه‌ای از پست هاست که بر عکس ترتیب تاریخی آورده می‌شوند، تا جدیدترین پست یا مدخل در بالای صفحه قرار گیرد و مدخل‌های قدیمی‌تر به تدریج پایین تر قرار می‌گیرند.

۳.تفاوت دیگر در شکل گشت و گذاری است که وبلاگ و وبسایت می دهند. وبلاگ‌ها دارای یک قابلیت جذاب و قوی به نام “تاریخ” هستند که به پست ها چسبیده‌اند. در وبلاگ ها پست ها به صورت خودکار به ترتیب تاریخی مرتب می‌شوند. به این شیوه که مدخل های جدیدتر بالاتر قرار می‌گیرند و مدخل های قدیمی تر پائین تر قرار گرفته و به تدریج وارد آرشیو می‌شوند. برای جستجو در وبلاگ ها می‌توان به راحتی از طریق آرشیوهای تاریخی یا موضوعی اقدام نمود. در صورتی که در بسیاری موارد یک موتور جستجو برای جستجوی در سایت مورد نظر وجود دارد.

۴.در وبسایت ها، مطالب جدیدی که به سایت اضافه می‌شوند بسته به نظر مدیر سایت در هر جایی از سایت می‌توانند قرار بگیرند و جدید بودن مطالب یک سایت را نیز از آخرین تاریخ روزآمدسازی سایت می‌توان به دست آورد.

منبع : طاهره بخشی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد